Met veel enthousiasme kondig ik graag aan dat ik een volgende uitdaging aanga buiten Outrider (GroupM/WPP).
Per 1 december a.s. start ik bij OrangeValley, waar ik samen met o.a. Joost de Valk de SEO dienstverlening ga opzetten en uitbouwen!
Waarom ga ik weg bij Outrider? Waarom kies ik voor OrangeValley? En wat is OrangeValley eigenlijk en wat ga ik er doen?
Uhh…Outrider? GroupM, WPP?
Voor degene die het niet weet: ik heb ruim 2 jaar bij Outrider gewerkt. Outrider is het zoekmachinemarketing & affiliate marketing bureau van GroupM.
De bij GroupM aangesloten mediabureaus zijn gezamelijk met ruim 30% marktleider op het gebied van media-inkoop, -planning en -strategie. Dit geldt zowel voor Nederland als in veel andere landen wereldwijd.
GroupM valt onder WPP, wat het grootste reclame- en advertentiebedrijf ter wereld is. Een flinke organisatie dus met heel veel mooie en uitdagende klanten.
SEO dienstverlening opgezet
In mijn tijd bij Outrider ben ik met name verantwoordelijk geweest voor het opzetten en uitbouwen van de SEO dienstverlening.
Ik heb de eer gehad samen te mogen werken met goede en enthousiaste mensen, zowel binnen Outrider en GroupM als aan klantzijde.
Mooie & uitdagende klanten
Zo heb ik bijvoorbeeld intensief samengewerkt op het gebied van SEO met partijen als TomTom, Aegon en Monsterboard.nl.
Dit zijn wat mij betreft zeer mooie en uitdagende klanten, waar ik dan ook met veel plezier als consultant mee heb samengewerkt.
Waarom weg bij Outrider?
Ik kijk met veel plezier terug op een fijne en leerzame tijd bij Outrider. Ik heb veel geleerd en veel vrijheid gekregen om mezelf te ontwikkelen. Dat waardeer ik dan ook zeer! (en dat weten ze daar ook 😉 )
Tot en met de laatste dag (begin deze week) heb ik het uitstekend naar mijn zin gehad. Ook vind ik dat ik nog zeker niet ben uitgeleerd.
Bewust gekozen voor Outrider
Ruim 2 jaar geleden heb ik bewust gekozen voor de grote, internationale organisatie die GroupM is, waar Outrider onderdeel van is.
Ik denk namelijk dat je veel vaardigheden kunt leren in zo’n organisatie, inclusief het type klanten (top 200 adverteerders). En ik vind het zeer waardevol dat ik mezelf tot op heden deze vaardigheden eigen heb kunnen maken.
Vaardigheden vs. inhoud
Inhoudelijk, met name wat SEO betreft, heb ik ook veel geleerd, zowel van de diverse trajecten als van de kennis en expertise van collega’s. Niet in de laatste plaats ook van de internationale kennis en expertise van alle mensen in het GroupM netwerk.
Ik ben echter ook leergierig en nieuwsgierig. Zo wil ik mezelf continu blijven ontwikkelen, ook op disciplines gerelateerd aan SEO.
Focus vs. uitbreiding
Ook Outrider en GroupM blijven zich ontwikkelen op disciplines binnen en buiten SEO. Maar je begrijpt wellicht dat Outrider, wat nu slechts 2,5 jaar bestaat, nog niet klaar is met het optimaal bedienen van de vele klanten in het GroupM netwerk.
Daar liggen nog veel kansen en het is volledig logisch dat daar de focus ligt. Dat betekent dat andere disciplines – bijvoorbeeld webanalytics en conversie-optimalisatie – zeker de aandacht krijgen, maar minder hard groeien dan men zou willen.
En je begrijpt ook dat een kleine(re) partij sneller kan schakelen dan een grote organisatie. Eén van die partijen is OrangeValley.
Waarom OrangeValley?
Voor de mensen die ik vaker zie of spreek, is het geen verrassing dat ik voor OrangeValley kies.
Ik heb mijn interesse voor OrangeValley ook nooit onder stoelen of banken gestoken. Zo hebben we vanuit Outrider zelfs gekeken naar het samenwerken op dezelfde klanten met OrangeValley.
Passie, kennis en ervaring
Een belangrijke reden waarom ik heb gekozen voor OrangeValley is de combinatie van passie, kennis & ervaring op het gebied van internet en internetmarketing.
Alle mensen die bij OrangeValley werken, bezitten die eigenschappen. En daarin herken ik mezelf. (in ieder geval de passie! De rest is aan anderen om over te oordelen 😉 )
Laat ik voorop stellen dat dit type mensen ook bij Outrider en GroupM werkt, maar het is uniek dat je zulke mensen in één organisatie samen vindt.
Wat doet OrangeValley?
Een quote vanaf de website: “OrangeValley is een consultancy organisatie gespecialiseerd in het verbeteren van uw online rendement.” En dat vat het goed samen 🙂
Het terrein waar OrangeValley werkt, kun je afbakenen met “on-site” optimalisatie. Dus alles wat je kunt optimaliseren op een website, met het verbeteren van het online rendement als doel.
Wat ga ik doen bij OrangeValley?
Naast diensten als webanalytics, conversie-optimalisatie en multivariate testen past ook SEO mooi in het portfolio van OrangeValley.
Mijn rol zal met name zijn om de SEO dienstverlening van OrangeValley op te bouwen. Dit ga ik o.a. doen samen met SEO en WordPress goeroe Joost de Valk.
Leuke en leerzame tijd
Joost en ik kennen elkaar al enkele jaren. Ik vind het dan ook super gaaf dat ik met hem samen ga werken! Naast Joost zijn er uiteraard ook andere goede mensen werkzaam bij OrangeValley.
Ik verwacht dan ook veel te kunnen leren bij OrangeValley. Ik vertrouw erop dat ik een hele leuke en leerzame tijd tegemoet ga. Ik heb er dan ook veel zin in!
Outrider, bedankt!
Hierbij bedank ik nogmaals graag alle mensen bij Outrider en GroupM voor de fijne en leerzame tijd! Dankjewel dat ik met jullie mocht samenwerken.
Er liggen nog veel kansen in de mooie organisatie, waarvan ik zeker weet dat jullie deze ook met succes zullen verzilveren. Daarbij uiteraard veel plezier gewenst!
Trackbacks/Pingbacks