1 december 2014 | Persoonlijk | 0 Reacties
Als je hier alleen komt voor inhoudelijke artikelen over SEO en zoekmachine marketing, dan kun je dit artikel overslaan. Vandaag werk ik precies 5 jaar bij OrangeValley! Dit najaar ben ik tevens 10 jaar actief in online marketing. Reden genoeg dus voor mij om eens... Lees meer
6 november 2014 | Google, SEO | 2 Reacties
In augustus 2013 heeft Google het volledige zoekmachine algoritme vervangen. Ja, volledig. Zeg maar een compleet nieuwe motor. Het nieuwe algoritme werd ‘Hummingbird’ genoemd, omdat Google belooft dat het algoritme precies en snel is. Nu we een jaar later zijn –... Lees meer
21 oktober 2014 | SEO | 0 Reacties
De SEO community wachtte er al meer dan een jaar op: een update – of eigenlijk een ‘refresh’ – van het Google Penguin algoritme. Dit specifieke algoritme beoordeelt de kwaliteit van links naar websites. Afgelopen vrijdag 17 oktober is Google... Lees meer
21 augustus 2014 | Google Adwords | 5 Reacties
Ik schrijf de laatste jaren niet vaak meer over Google AdWords, maar onderstaand onderwerp is belangrijk genoeg om even een post aan te wijden. Je hebt het inmiddels vast al gehoord: vanaf september 2014 zijn “exact match??? en “phrase match??? voor je... Lees meer
27 april 2014 | Google Adwords, SEO, zoekmachine adverteren | 12 Reacties
Google maakt de ruimte waarin AdWords advertenties worden getoond steeds groter. Het gaat in kleine stappen, maar door de jaren heen is het duidelijk te zien. En dat heeft zeker invloed op de organische zoekresultaten, zoals het aantal organische zoekresultaten... Lees meer
9 april 2014 | Google Adwords | 0 Reacties
Binnenkort worden Vanaf vandaag zijn Google AdWords keywords niet meer meetbaar voor ‘3rd party’ tools. Update 10 april 2014: Google heeft officieel aangekondigd dat ook AdWords keywords niet meer doorgegeven worden in de zogeheten “referrer”.... Lees meer
29 januari 2014 | Congres & Evenement | 0 Reacties
Update: het congres is uitverkocht! Ik ben al maanden met een gedreven groep mensen van de DDMA en IAB bezig met het organiseren van een zoekmachinemarketing congres. En volgende maand is het zover: de 1e editie van het Friends of Search congres in Amsterdam! En ik... Lees meer
28 december 2013 | SEO | 1 Reactie
Als de locatie (URL) van een pagina verandert, dan stel je een permanente (301) redirect in. Hierdoor wordt alle SEO-waarde doorgegeven aan de nieuwe URL. Maar let op: als deze redirect niet naar een vergelijkbare, relevante pagina verwijst, dan behandelt Google dat... Lees meer
29 november 2013 | SEO | 0 Reacties
In januari presenteerde ik op het partner event van Bol.com al eens over 15 SEO-mythes en ik merk dat deze en andere misverstanden nog steeds de ronde doen. Dat er mythes bestaan is logsich, omdat we nu eenmaal te maken hebben met een ‘black box’: het algoritme van... Lees meer
18 november 2013 | Trends & Ontwikkelingen | 1 Reactie
“Wie de toekomst wil voorspellen moet naar het verleden kijken” Dat is precies de kern van de boeiende en treffende presentatie die Marcus Tandler recent op TEDxMünchen gaf. In iets meer dan 15 minuten en 200 slides legt de Duitse SEO specialist kort en... Lees meer
24 september 2013 | Google, SEO, webanalytics | 1 Reactie
Sinds de introductie van Secure Search bestaat de vrees dat Google op een dag helemaal geen organische zoekwoorden meer doorgeeft aan meetsystemen. Deze dag is vandaag gekomen. Google bevestigt dat ze bezig zijn om ALLE zoekopdrachten via een beveiligde verbinding te... Lees meer
15 september 2013 | SEO | 0 Reacties
De trouwe lezers is het waarschijnlijk opgevallen: het is hier wat stiller de laatste maanden. M’n volgers op bijv. Twitter of Google+ weten al waarom: ik ben voor de 2e keer vader geworden! 🙂 Maar dat betekent natuurlijk niet dat de SEO ontwikkelingen ook stil... Lees meer
22 juni 2013 | Onderzoek | 0 Reacties
In 2012 gebruikten consumenten SEO (organische zoekresultaten) het meest (54%) om websites te vinden. Op de 2e plaats (32%) staan Social media, gevolgd door Links vanaf andere wesbites (28%). Opvallend is dat AdWords (of breder: de gesponsorde zoekresultaten) op plek... Lees meer
31 mei 2013 | SEO | 0 Reacties
Je kunt zoekmachines – specifiek de zoekmachine processen, zoals crawling en indexatie – op verschillende manieren beïnvloeden. Hieronder een overzicht van de belangrijkste instructies en de (primaire) invloed op zoekmachine processen, ofwel het SEO... Lees meer
25 februari 2013 | SEO | 0 Reacties
Een 301 redirect geeft net zoveel Google PageRank door als een normale link. Dat heeft Google vandaag via een video van Matt Cutts naar buiten gebracht. Veel SEO’s geloven dat je (extra) PageRank verliest bij een 301 redirect. Maar dat blijkt dus een mythe. 301... Lees meer
20 februari 2013 | Congres & Evenement | 1 Reactie
De trouwe lezer hier kent het al: de Search Marketing Thursday. In 2013 vindt er – net als in 2010-2012 – elke 2 maanden het gratis zoekmachine marketing seminar Search Marketing Thursday (SMT) plaats. De programma opzet blijft ongewijzigd: 2 inhoudelijke... Lees meer
8 februari 2013 | Onderzoek | 0 Reacties
Ik schrijf er al een aantal jaren over, maar 2012 had ik nog niet gedaan. Hierbij alsnog 🙂 Allereerst het overzicht marktaandeel zoekmachines Nederland 2012: Afbeelding 1: marktaandeel zoekmachines Nederland, 2012 (bron: Nationale Search Engine monitor) Google heer en... Lees meer
6 februari 2013 | Google Adwords | 1 Reactie
Google Shopping, de producten zoekmachine, is vanaf medio februari 2013 een betaalde dienst (zie bericht Google). Je kunt dan alleen nog maar via Google AdWords vindbaar worden in de Google Shopping zoekresultaten. Hoe gaat dat er precies uitzien? Ik zit in een beta... Lees meer